Thursday, July 30, 2009

.: penat~tegar :.

salam~

wah..pnat loh ari ni...aiyak..dapat baring sdap jek ni..arini aku ke lab weed kul 10..then mkn,then clas plant disease...kul 3 g tgk tanah2 padiku..aduh..lom bnar2 kring..sabar2..then trus ke lab 117,wat PDA n PSA..kul 6 td baru la bepeluang pulang ke bilik..huuuh~

sok,,kene cari mase untuk ke jpj..aih..bahaye bawak moto lesen mati nih..kang kene saman,melepas n terbang jek duit aku bayor nye~smlm tym g tman tun sardon,tgk polis tahan moto..aku cuak gak,wat2 co0l jek..haha

mlm tdi berlangsunglah 1st meeting ngn ahli baru kelab yg pling aku syg,KRU--> keLab rEkReasI uNiSains...x ramai yg datg,maybe lwat or ade hal..xpe2,,yg pntg nti wat projek ade la org..yeah!!then pastu meeting2 sat..lbey kurg sesi brainstorm n merapatkan ukhwah...bkn pe,,dak2 2nd year nih cm stil malu2 ag..aku pon dolu malu pe,,tp orait jek skang..haha..chill up~~

okies..sdikit diskusi......

* bertajuk : KRU *


kRu bagi aku adalah kelab yg plg best,,yg pling havoc pnah aku join..siyes..ikhlas dr ati..tym b4 masuk u,tym skola,,aku slalu tgk tv,n teruja ngn org join rekreasi..naik2 gunung,kayak,flying fox,dll..skali masuk2 usm,dapat join kru,kelab yg ade bnde2 nih..pergh..smpai skang,,baru 2 taon aku kt cni,,aku da dapat wat sume nih(pnjam ayat ydp)..

so skang,sket isu lam kRu..persaraan..dr kru pon leh bersare wo0..haha...di sini akan aku kupas faktor2 persaraan dr kru~chewah,,haha..menirut pndgan dan pngalaman~

1) grad-ni mmg faktor utama..xleh dielakkan..mmg akan berlaku kat sume org..kru tegar mane pon,kalo grad pasti akan bersare,x pon akan slow la recreation die..bkn ilang minat,mgkin ade komitmen lain,bz,keje,kawen,dan lain2^^,

2)berubah haluan- dak2 yg tegar lam kru pon,ade gak yg tbe2 ilang~bkn pe,join kelab lain maybe..or da pnat nek2 gunung bagai..cntoh,join mmp ke,mcm2 la...so,xtvt rekreasi akan berkurg,jd kurg tegar dan kurg join pojek

3) halangan ibubapa-x dapat dinafikan,,dak2 kru nih ade gak halangn dr parent untuk trus kekal..aku pon slalu je disuruh slow down,,tp,minat tggi loh..huu~so,akan berlaku persaraan,x join da kalo parent x bg..actually..kalo da mmg btol2 x bg,x leh lwan..dose,,derhake~

4) chenta- ini adalah 1 faktor juge..kekadg bile da becinta,da kurg minat tuh,,da slow down...ade xtvt pon da x eksaited cm sblm2..kekadg jek ade muke tuh..ini kurg sdap la kalo ade yg berlaku..so,sile elakkan ea rakan2..haha

5) minat pupus- ini lah kalo berlaku x dapat da nk tolong..mgkin da mmg pnat,or x suke da...kalo da ilanf minat,,end of da story lah..pe ag...huhu

pe2 pon.bagi aku kRu tetap di ati^^,even kitorg bnyk main,x siyes,tp maseh bnyk yg aku blaja dari sebuah kelab yang aku syg ---> keLab rEkReasI uNiSains

so,kpd junior2,sile lbey tegar n besemangat k!!

tngkatkan prestasi,,kurgkan kontroversi^^,

chiao~wsalam

5 comments:

Cik Pelangi said...

mmg tegar!
huu..smp aku join kru transkrian, pegi xpdc kayak merdeka~
lalalala~~
bakal berkayak lagik..
huu~ nk partner ngn sape nieyh nnt,
ouh..partner xdak dah..

julie@julianamnoor said...

huhu yer ke salwa?kesiann..kenapa jadi begini?

azim1706 said...

wah..ade jemputan ituh ari tu..aku xtau cmne keadaan jmputan ituh skang~huuu

Cik Pelangi said...

yela kak julie,
ni partner saye mengabai kan jemputan ituh..huu smp hati encek partner!

7-8 ogos aku balik induk jap nk anta proposal research, nk mekdi!

azim1706 said...

7 ogos buleh...8 ogos aku ke perlis,,ade field trip..hee~7 ogos keyh~