Wednesday, March 24, 2010

.: selesai kes :.


salam~

semalam,,setel da hal mahkamah tersebot..awal aku bergerak ke sane,,kol 7.30 da gerak,,ditemani titis2hujan renyai2..ewah~~

dengan bntuan google map+betanye guard,,aku jumpe la kompleks mahkamah tersebot..

aku dah la blur gile,,pe la nk buat kn..selambe jek tgk kt map tuh mhkamah trafik tgkat 5,,aku pin naik la tgkat 5..haha

blur nih,,usya jek org lain watpe,,aku follow..haha

pastuh,,lam 8.45 cmtuh,,masuk court..pergh..mmg gubra..siap ade kndang pesalah sume2,,hakim siap..adoi..ingtkan mhkamah bese2 jek..huhu

dapat la tau sket2 etika mhkamah,,,xleh bwk payung,,duduk kene straight,,kaki jgn silang..hehe

pastuh die pggl sorg2,,naku poin usya care die tnye n org jawab pertuduhan,,nk tiru kang nk jawab kn..haha

smpai lah turn aku~

Muhamad Al 'azim bin Baharudin!

g depan,,sebelah kndang pesalah tuh..x masuk kndang pon..haha

dtg la pendakwa kot namenye

*P=pendakwe,,A=aku,,H=hakim,,PO=polis jge court

P: kamu,,muhamad al 'azim pada 21 jan '10 jam 10.35 pg didapati berslah mnunggang motosikal adr3545 dengan cukai jalan tmt tempoh..mngaku berslah?

A: ye~

P : kesalahan kedua,,pada waktu n tarikh yg same,,kamu didapati mnunggang tnpa insurans,,mngaku bersalah??

A : ye~

P : baik,,bagi kesalahan pertame,,hukuman denda mksimum rm1000 serta 3 bulan penjara,,dan bg kesalahan kedua juga denda rm1000 dan 3 bulan penjara..masih mngaku bersalah?

A : ye,,besalah ( dalam ati,,gile kau,,seribu nk cekau mane?!penjare2 lak,,aku nk grad lah hoi..haha)

P: ade pape nk cakap?

A : sy ingin merayu denda dikurangkan sebab sy maseh seorg pelajar,,pelajar USM.

P : kad pelajar??(die ambil n bg kat hakim)

hakim bace2,,,tgk2 fail pastu....

H : bg kesalahan pertama,,denda rm 70,,dan bg kesalahan kedua,,dilepaskan dengan amaran..fUUUUH!!!

PO: bayar sekarang ye..

lega eden haa!!hahaha


inilah resitnye..mmg cuak..jauh wo0 die trun harge..tnkiu2..hehe

pape pon,,mhkamah mmg mnnakotkan..

aku xmau dah naik court,,haha

pasnih bhave bawak moto..

ikot sume rules..haha

sekian saje cerita idop aku semalam..

wasslam^^,

12 comments:

jimah said...

pergh.. seram kot... naseb bek pelajar USM, mayb lau pelajar U len, kurang cket je.. APEX ah katekan..

azim1706 said...

haa,,tau xpe..so,jgn lah wat slh smpi masok court k..pesanan khdmat msyarakat~haha

m.a.s.h said...

caya laa weh
kagum ngn ko. hakhak!

azim1706 said...

hahak,,ko kagum ngn aku ke mash??bangge aku..haha

-zArEp- said...

perghhh..ak pn kagumla ngn ko azim...hahahah...lawak seyh dgr ko cte..

azim1706 said...

hoi..ko kate lawak..nih kisah benar..aku mmg cuak gile ko kate lawak pulak~hahaha

milah hasan said...

pas nih kalo aku ade terompak bank, leh la aku tny ko petua-petua ke mahkamah..haha

azim1706 said...

haha...terompak eh..kire x sengaje kn..okey2,,aku leh bg pteua2 begune~haha

liyana-san said...

rasis:terompak?takleh belah sungguh..XD

bestla ko azim..ade pengalaman masuk court..*apakah?* n,kalau ko jwb tak bersalah,pe jadi eh??hmmmmmm......

azim1706 said...

yanot~ haha..apekah yg best sgt??kalo jwb x besalah,,aku pon xtau..nti kalomsuk ag,,aku try jwb x besalah lak..haha

CPM Nadiah Azizan said...

pergghhh...klu aku mau jem kat situ gak.. cube bygkan klu kene 2 hibu(mane nak cekau) ngn 6 bulan penjara??adeshhh...

*ok..seram!!*xnak wak moto dah..*

azim1706 said...

haha..wanjan,,siriesly,,ia mmg menakotkan..haha..so,,sile behave n ikot rules~haha